Måndag och Tisdag

 
MÅNDAG VILODAG.
Känndes att nu måste jag nog ta det lungt min kropp sa ifrån.
Hadde inge lust med något,stel ont och olustkännslan satt kvar.
Skulle vilat i söndags men tog mig ut 30 min promenad ändå så tänkte idag får kroppen återhämta sig,är lika viktigt vila.
 
TISDAG
 
Vaknade med värk inge rolig morg men tog mig upp och städat undan lite i huset.
STYRKE ÖVNINGAR 
30 sqats med min 6 kg klotet.
 
 
Fick otrolig värk i ryggen så körde några stretch övningar tills värken avtog.....
Körde tio min styrke övningar,rumpa,lår och på slutet 20 lyft för axlar,rygg.
Och det aldra jobbigaste är situps.
Gjorde 20 st.
30 st bröstlyft tror jag det kallas gud skit samma lägger in bilder på dom övningar jag gör så ser ni.
Det är inviduellt en del övningar finns ej med som jag kör men här är dom som jag tyckte passade mig,det finns otroligt massa bra videos på youtoube och tycker man ska välja själv vilken övning som passar just dej.
Vill du ha starkare rygg då söker du på det och gör dom övningen som du känner du klarar.
Idag känner jag mig lite trött i ryggen och börjar ledsna lite på dessa övningar och tänker hitta någon ny övning testa.
Desto starkare man blir ,desto mer övningar klarar man av.
Men situp är en pina...jag tycker det är så jobbig men tvingar mig köra 20 situps varje dag allafall för är ju just magen som är det farliga bukfettet sitter på mig.
 
 
Efter det rygglyft 20 st (är också bra för man spänner magen samtidigt.
 
Jag tycker man själv ska testa övningar som man klarar och klarar jag inte vissa så väljer jag en
lättare övning.
Jag gör lite andra övningar men hittade inte vad dom kallas men jag försöker bygga upp hella kroppen och få kondis med mina promenader.
Angående promenaden så blev det inget .
Jag var påvägg utt med hörlurar på och sen kännde jag mig iaktagen och såg att min katt sprungit efter mig en bit.
Hon var jätte orolig och ville promt ha hem mig så jag gick hem och körde 45 min styrke träning.
Testade lite nya styrke övningar som är bra för längdrygg bland annat denna va skön och den är även bra för träna balansen.
Annars va det mina vanliga hemma övningar börjar kännas lite lång tråkigt men är viktigt fortsätta med dessa övningar varje dag,därför tar jag in lite andra nya övningar i denna vecka för att utvecklas.
Förhoppningsvis hoppas jag kunna göra dom lite svårare övningarna framöver men känner att dessa är dom jag klarar just nu.
 
 
Och denna.
Humöret va väll ok,lite rastlös fortfarande orolig i kropp,kännslig jag tror levaxinet ej gått ut ur kropp än men hoppas det avtar.